tisdag 7 juli 2009

Hunnit med lite annat också...


Även om jag hunnit sy en del så har jag även hunnit med en hel del annat här hemma. Under ett par veckor så har vi jobbat med att få upp en kattgård på baksidan så att även katterna ska få njuta lite av sommaren och vi får njuta av att kunna ha dörren öppen. Nu är den nästan klar, lite fix återstår tyvärr men vi har kommit längre än vad bilden visar i alla fall. Katterna har testat men tyvärr klarar dom inte av att vara mer än en ute åt gången då dom får för sig att det är en "fiende" och börjar slåss. Tror dock att dom lugnar ner sig om några dar då dom haft kattgård
tidigare innan flytten.






















Eftersom huset som vi köpte bara hade fyra rum så saknades ett rum till mig. Sambon löste detta genom att sätta upp en vägg i vardagsrummet och dela av detta. Väggen kom upp på självaste julafton sedan valde vi tapet och sen hände inte så mycket mer. Nu när jag varit ledig har jag målat hyllorna i väggen och idag så tog vi mod till oss och tapetserade. Vi svor lite och kämpade mycket och nu är den faktiskt på plats. Det är inte perfekt men med tanke på att ingen av oss tapetserat förut och det var både mönsterpassning och passning för nisherna så är jag nöjd. Nu återstår bara att måla resterande väggar men det får vänta några dar.

Inga kommentarer: