lördag 22 juni 2013

Sulkyns nya kläder!



 
 
Har i över ett års tid haft ett sulkychassi liggandes, väntandes på ny klädsel. Har haft fullt upp och inte kännt ett jättebehov av en smidigare vagn då vi ändå har så gott om plats i bilen men till sommaren skulle det kännas skönt att ha. Redan första semesterkvällen tog jag tag i det och blev nästan klar. Dagen efter på midsommaraftonskvällen gjorde jag klart det som var kvar och här är resultatet. Själv är jag helnöjd. Använde mig av material som jag hade hemma. Grenbanden är manchesteremmar som jag från början skulle haft till en liggvagn jag klädde om för hundra år sedan men prioriterade bort och som sedan blivit liggandes. Tyget köptes billigt för något år sedan för att ha på altan. Tyget var ngt för tunnt men dubbla lager så borde det funka ändå. Småttingarna har provsuttit och jag tror att dom gillar att sitta framåt.

1 kommentar:

Pyssel på Torp sa...

Den blev ju jättefin! Riktigt somrig.