måndag 13 maj 2013

Mor, dotter, son matchning?

 
Fick hem det här tyget i veckan och var tvungen att klippa i det direkt. Hade en plan om varsin klänning till mig och dottern och det var precis att det gick att få ut. Dotterns klänning fick anpassa längden efter vad so fanns kvar men det funkade. När jag var klar tyckte lillebror att det var orättvist och att han också skulle få en klänning. Trots att klockan redan passerat 12 på natten tittade jag igenom tygresterna och lyckades få ut två ärmar till en t-shirt och slängde ihop en snabbt. Maskinerna stod redan framme så det gick snabbt. Dottern var som vanligt tveksam till det nya plagget men min lilla fanclub var överlycklig över sin mamma matchade tröja med "bomma" på.
 
 


Inte den bästa bilden men den enda med oss alla tre på. Maken som valt ut dotterns "matchande" strumpor ;-)

Klänningen kommer bli en riktig favorit. Mönstret är Onion 2035.

2 kommentarer:

od Andulky sa...

Så fina!! Nu blev jag sugen på ett sånt Onionmönster!!

MemLin sa...

Tack! Ja det är himla bra faktiskt.