söndag 4 november 2012

Cupcakes i stora lass!



Av snutten jag hade kvar av cupcakes tyget blev det det ni ser ovan. Jag beställde 50cm av tyget men fick 70cm så det räckte till en hel del ändå. Nu när det tog slut kunde jag inte hålla mig utan när en kär syvän skulle till stoff och stil passade jag på och be om en ny bit :-)
Bodyn är i strl 68 och är till salu. Min lilla dam är redan alldeles för stor för den och har dessutom tunikan i samma kombination. Dregglisarna var ett sätt att ta tillvara på små slattar och då passade jag även på att testa med spets. Det behöver finjusteras lite till nästa gång men fint blev det. Den ena mössan är fodrad i samma rosa jersey som i ärmarna och är nog i storlek för en nyfödd. Hade tänkt att den skulle matcha bodyn men tror att den blev i minsta laget. Den större mössan är fleecefodrad och bör vara i strl från 6 månader men den la dottern beslag på.

Jag måste börja ta ordentliga bilder med en riktig kamera men det innebär att jag behöver lägga ner mer tid på bloggen och eventuellt även investering i en ny kamera. Tycker själv att det ser väldigt tråkigt ut med mobilbilderna så skärpning på mig!
 

1 kommentar:

Thea sa...

Very nice! Så fint ihop med ljusrosa. Och visst är det kul när man maxar ett tyg sådär.