söndag 17 juni 2012

Slipströja till lillebror!


Lillebror måste få lite nytt i garderoben han med så jag sydde honom en slipströja. Samma mönster och storlek som till lillasysters men jag missade den lilla detaljen att det skiljer ca 1,5kg i vikt på dom så den är slimfit på honom. En annan detalj jag missade var att jag hade tänkt sy tröja med isydd ärm och sätta knäppningen på axeln men kom på det först efter att allt var utklippt med 0,5cm sömsmån överallt så planen fick ändras något. Breddade halslinningen lite så att den går att dra över huvudet ändå men tyckte då att den blev lite för bred på. I övrigt är jag hyfsat nöjd, sömmen runt applikationen kan förbättras men med tanke på att det var första gången jag sydde applikation på den maskinen så är det helt okej. Lillebror uppskattade tröjan och tyckte han var jättefin i den och ville absolut inte ta av sig den och bättre betyg än så går väl knappast att få :-)

Inga kommentarer: