måndag 21 maj 2012

Ännu en, bara till mig!

Blev inspirerad efter att NyfiQen visat ett tunika hon sytt och sydde ihop denna. Inte alls lik NyfiQens i slutändan men gruniden är hennes. Utgick från en klänning jag har som favorit och ritade av. Orginalet är i stumt tyg och denna i trikå så jag skulle kunnat ta om den ngt mer på bredden i övrigt blev den bra. Grönmönstrad trikå från jofotex, brun Jersey från jny och mönstrad trikå till kantning från Ohlssons stuvlåda.

Insåg när jag la in bilden att jag justerat midjebandet efter bilden togs. Trodde inte mönstret skulle uppfattas snett vilket det gjorde nu är det rakt men ngt smalare. Ska försöka ta en ny bild och lägga in.

4 kommentarer:

Anna Johansson sa...

Fin!

Anonym sa...

Åh, så snygg!! Vad duktig du är på att sy till själv! Avis blir jag. :-)

MemLin sa...

Tack Anna!

Pyssel på torp: Ha, ska du säga :-)

MemLin sa...

Tack Anna!

Pyssel på torp: Ha, ska du säga :-)