torsdag 10 december 2009

Luciafirande!


Barnen har haft luciafirande på förskolan idag. Funderade på att sy deras kläder själv men tidsbristen samt 50% rabatt på lussekläder på Ica gjorde att det fick vara. Hur kul det än är så är det inte ekonomiskt försvarbart att sy lussekläder till två pojkar som används en gång av dyr velour när det kostar 35 spänn styck på ica. Kanske blir till nästa år istället ;-)Pepparkaksgubbarna i mitten tillhör mig :-)




Barnens ena fröken har precis slutat då hon snart ska få en liten bebis. Eftersom jag sydde ett set till en annan fröken tidigare i år var det inget snack, det ska vara rättvist :-) Jag bad barnen komma överens om ett tyg men det gick väl sisådär så det slutade med två tygval. Äldste sonen valde gröna moln till mössa och vantar medan yngsta sonen valde grön stjärnvelour. Bara till att kompromissa med andra ord. Det fick bli vantar och mössa med gröna moln och en liten mjukiskatt av stjärnvelouren. Katten hade jag inte sytt tidigare och det var pilligt och inte tänkt att sys av stretchtyg. Resultatet blev därefter inte helt jämn och fin men sonen gav en sak av stjärntyget så här hemma är det frid och fröjd, alltid något. Tyvärr hann den aldrig fastna på bild men det lär bli fler framöver så jag får se till att visa upp dom istället. Bild på mössa kommer men med vantarna så gäller samma som för katten tyvärr.

Inga kommentarer: