torsdag 17 september 2009

Symaskinen vill på spa :-(

Ja efter nästan ett år så vill min ol på spa. Den har funkat flefritt från det att jag fick den fram tills nu då vänstra tråden gör hoppstygn titt som tätt, framförallt vid skarvar men även lite då och då i övrigt. Som tur är så började den nu med nästan två månader kvar på garantin annars är det så typiskt då garantitiden precis gått ut. Nackdelen är bara att jag har hur mycket som helst som jag vill sy, sonen fyller tex år nästa vecka men hann med en molntröja i helgen så jag får väl vara glad för det. Ska jag sy något mer nu får det bli på det gamla vanliga sättet istället. Blir till att testa ol-foten till "vanliga" maskinen istället, den skär tyget den med så att man slipper klippa rent kanten efteråt men hur spännande känns det när man är van vid ol? Ska se till att blogga om helgens alster snarast också, ekar så tomt här inne annars.

1 kommentar:

re.do sa...

Inget roligt när maskinerna vill på semester... Och du, det är inte ett dugg fjantigt att sakna och älska en katt SÅ mycket. Hade en kanin som var jättefin, gosig och som sprang lös inne hos oss, som en hund. Det var jobbigt när hon skulle bort, fy fasiken.