söndag 28 juni 2009

Moln till mamma!


Det har varit mycket lugnt i bloggen på sistone. På grund av operation av äldste sonen, trötthet samt lite annat tråkigt som hänt så har jag varken haft ork eller lust till att sy. Nu har jag i alla fall lite mer ork och tid och idag lyckades jag till och med att få lite sylust. Resultatet blev en molntunika till mig själv. Tyget kommer självklart från allas vår käre Jnydesign. Har en Me and i favorit här hemma som jag helt enkelt ritade av och sydde av molnen. Molntyget är lite tjockare än i orginaltunikan så den nya upplevs lite tightare men den funkar fint. När jag beställde molnen så hade jag ingen plan för det rosa tyget ändå så kunde jag inte låta bli att köpa även av det och det är jag glad för nu. Har fått beställningar av mina söner på en likadan klänning i rosa (fast ngt mindre) samt byxor av det bruna molntyget, får se hur jag gör :-) Hursomhelst så är jag riktigt nöjd och det var faktiskt skönt att få något sytt och jag blev på bättre humör av det.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jättehärlig! Av sådant bara måste man bli på bra humör.

Sandra sa...

Som sagt, tur att du köpte lite rosa molntyg, blev en jättefin tunika!

Doris_Assar sa...

Snygging!!! :-)

Mimmi sa...

Den ser helgo ut - så roligt att sy till sig själv.

LinSar sa...

Fin!!Jag har inte klippt i mina moln än.

Krimskrams sa...

Underbar molntunika!

jag ska se om jag kan förklara kantningen på mina kaninshorts lite kort: Jag klipper ut byxdelarna i fyra delar. Sedan syr jag ihop innersömmen på båda byxbenen och syr ihop grenen. Nu är byxorna öppna på yttersidorna. Jag klipper till två långa kantbandsremsor och kantar längs med framsidan, nederkanten och en liten bit (kanske 4-5 cm) upp på baksidan. Därefter overlockar jag resten av baksidans kant. Sedan är det bara att lägga den kantade framsidekanten över den overlockade baksidekanten och sy ihop med raksöm.

Hoppas du förstår, annars är det bara att fråga, eller titta i en affär som säljer sådana shorts.